lørdag 1. januar 2011

Potetlapper. Kokeboken min

Jeg har en rufsete gammel kokebok, som jeg har skrevet inn oppskrifter i siden jeg var tenåring og bodde hjemme i Tyrihansveien på Ullevål. Den er full av innstukne ark, løse ideer, uprøvde ting. Og helt uten systematikk. For en del år siden opprettet jeg en wordfil med auto-innholdsregister, som av helt tilfeldige årsaker ble hetende potetlapper.doc. Siden har jeg søkt etter potetlapper i arkivet når jeg ville ha frem kokeboken. Dette er årsaken til det mystiske navnet på bloggen. Med stigende afasi, vet jeg at dette er et navn jeg alltid vil huske!

De siste årene har jeg ved to PC-kræsj trodd at Potetlapper var tapt. Uhyggelig. Nå vil jeg ha Potetlapper i 'Skyen'.

Planen er å legge hit de oppskriftene jeg vet funker, eller har testet med positivt resultat. Jeg har ikke ambisjoner om å bli 'matblogger'. Til det lager jeg ikke nok mat/er flink nok. Dette er for å få orden i eget oppskriftshus på en morsom måte. Jeg har lukket denne bloggen så godt jeg kan, men blir ikke det minste sur om noen skulle dingle innom uten å være invitert ;-)

Denne bloggen kommer til å bli oppdatert uregelmessig. Mye i perioder, ingenting i perioder. Men jeg liker formatet veldig godt, og håper det vil funke for mat også!

I går hadde vi fest for gode venner. I dag har vi sittet (veldig) dypt nede i sofaen med Brooklyn-slekta og spist rester. Samt plukket frem juleposteien, som vi ikke har fått spist av før denne julen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar